söndag 26 april 2009

Vendimina en Casablanca

Jag och utbytesstudenterna drog till Casablanca igår på morgonen. Det var tänkt att vi skulle dit på en Vinmässa, så att säga, och sen till La isla negra en av Pablo Nerudas gammla lyor. Alla sade att det skulle vara ett jättevackert hus och att det skulle vara en upplevelse. Vi kom fram till vinmässan runt 11 på morgonen. Det var i torget i Casablanca, en jättefin by circa 60 km från Viña. Vi köpte ett glas för 3000 pesos och i det ingick 3 smakprov. Det var skiiiitkuuuul! Vi testade allt! För att efter ett tag så tog de inte kupongerna som man var tvungen att ge för varje smakprov så vi söp i princip gratis. Vi prövade chardonnay, merlot, pinot noir, cabernet och sauvignon blanc. Tack vare vinkursen vi tog igår så kan jag skillnaden nu = )

Runt 14 började dansuppträdandena i stora scenen. Det blev en hel del chilensk cueca självklart men det blev också massa chilenska danser som Caporales, Diablada och Tobas. Det var inte riktigt vad jag hade väntat mig att få se i en chilensk vinfestival men det var underhållande.



Iaf vi fortsatte "vintesta" och runt 16 tiden var vi alla brutalt dragna, så vi sket i isla negra. Vi ville bara fortsätta dricka vin och äta empanadas med ost. Vinerna var så sjukt fantastiska!! Vi blev så dragna att vi till sist åkte hem tidigt runt 20 tiden. Det var meningen att vi skulle ha en förfest hos en japsare sen men jag deckade stenhårt när jag kom hem, vet inte om dem andra drog ut eller inte... Denna vecka är det plugg som gäller men på torsdag blir det roadtrip till San Pedro Atacama.

Inga kommentarer: