torsdag 2 april 2009

Luppe skulle iväg och handla kläder - då försvann det 2000 kr från hans konto

Jag behövde lite kläder för några dagar sen och som tur är så finns det en del coola butiker här i "El Mall"(uttalas El mol). Det finns bl.a Zara, Levis, Lacoste och lite andra roliga butiker. Men när jag gick runt butikerna o kikade så såg jag att i alla butikerna så var M den minsta storleken(?). Va faan! Jag har aldrig varit så förvirrad i hela mitt liv. Vad kan medellängden vara i Chile, typ 170 cm, 172 som högst. I Sverige där medellängden är en bit över 180 så finns det storlekar som XXL självklart men det går ända ner till XS! Tyckte iaf det var tråkigt att jag inte kunde hitta kläder i min storlek.

I förigår så sket jag i det och gick o testade kläderna ändå för att se om de passade. Det mesta såg ut att vara för stort men skitsamma. Dåååååå gjorde jag årets upptäckt. M här är Chilenska motsvarigheten till Svenska S!!!! Då spårade jag ur totalt och handlade för ca 2000 kr, det blev ett par tofflor, ett par jeansbyxor, ett par brutala skor, en tröja och ett par mjukbyxor. Iaf nu är det total balans i universum igen och jag kan fortsätta leva mitt liv i lugn och ro.

Kan fortfarande inte sluta tänka på matchen igår, 6-1 mot Argentina. Helt sjukt! DEt som är roligt är att nyheten har stått i varenda tidning i hela världen. Framsidan också! Kul att Bolivia hamnar i framsidan av en tidning utan att det ska stå statskupp, extrem fattigdom eller kokain precis bredvid. Jag är lite besviken ändå på Aftonbladets rubrik på artikeln. Det stod "Maradonas skräck- 6-1 mot Bolivia". Det var inte ens nära den låga nivån de brukar ha på andra artiklar. Jag hade väntat mig typ " Maradona förberedde världslaget - då vann Bolivia med 6-1" eller något av deras ännu mer klassiska rubriker som inte har någonting med artikeln att göra, "Maradona har inte använt kokain i 4 år - då vann Bolivia med 6-1". Aja ska iväg o käka churros nu.

Tjululu

Marcelo MArtins Moreno drar den klassiska kulsprutan


Churros!!!!

Inga kommentarer: