torsdag 16 april 2009

Rule Brittania! = )

Manchester United gick vidare till semifinal i CL igår. De blev alltså tredje engelska fotbollslaget i semifinal och de möter nu Arsenal. Tredje året i rad tre engelska lag är i semifinal. Säger ganska mycket om engelsk fotboll, trots att det högst är fyra engelska spelare på plan när två engelska lag möter varandra. Förigår när Chelsea mötte Liverpool var det tre engelska spelare.

Jag älskar CL men hatar den samtidigt. Det är för spännande, speciellt när Manchester United möter bra lag som Chelsea eller Barcelona för det är omöjligt att veta vem som kommer att vinna. Marginalerna är minimala. Ett felsteg och det är över. Som förra året när Manchester United vann Cl. Allting hängde på en straff, och vad är chansen att en spelare missar en straff? Högst 10-15 % av alla straffar räddas. Men John Terry missade och Manchester United vann. Som sagt United möter nu Arsenal och sen förhoppningsvis Chelsea i final igen för Barcelona är ett för sjukt lag att möta i final. Jag tror inte jag skulle kunna hantera en match som Barcelona/United. Skulle falla i koma i halvlek. Önskar att lattjiga lag som Inter och Real Madrid kunde gå vidare ibland, livet skulle vara så mycket enklare... = )

Aftonbladet har en bild på Ronaldo idag tillsammans med rubriken Rule Brittania vilket tog mig tillbaka till de gamla goda tiderna då jag hade världens sweetaste ringsignal. Blir helt sentimental när jag tänker på den. Hitta den iaf i youtube. Enjoy!

Rule Brittania! = )

Inga kommentarer: