måndag 6 april 2009

Wow säger jag bara



Jag sitter i universitet idag och har lektion när jag ser att någon har skrivit något på en av bänkarna (se bilden). Den här bilden sammanfattar hela min teori om spanskanivån här i Chile. Smartisen som skrev det här lyckades i princip stava ett ord rätt "y" som betyder "och", jag undrar om t.o.m det var lite för svårt för han. Hela händelsen har iaf motiverat mig att läsa minst en bok i månaden på spanska för att förbättra mina språkkunskaper. Första boken är en strategibok som är skriven av W.Chan Kim, en strategiprofesor som jobbar i BCG. Boken heter " La estrategia del oceano azul".

Vill avsluta dagens inlägg med att säga att Kristoffer är en skam. Han ska nämligen o se Real Madrid - Valladolid nästa helg i Santiago Bernabeu. Kommer att bli svårt att respektera dig efter det här...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va rolig du är bejb, du härmas. Du vet väl att studenten skrev i slang.. :)

Luppe sa...

haha naee det tror jag inte en sekund pa :P

Zissou sa...

Jag har en fråga... har du några läsare som inte pratar spanska? Tror inte du behöver översätta alla termer, jag är jävligt medioker på spanska och fattar det mesta.

Trist slutkommentar från dig... tur att vår vänskap inte bygger på respekt utan styrs av utbud och efterfrågan... Du var den enda indianen i klassen och jag ville ha en indiankompis så du passade perfekt. Du behövde variation från alla syrianer och behövde en kurd, jag passade profilen. Betyder inte att vi måste respektera varandra ju?

Luppe sa...

du har en poäng där stoffe men det betyder inte att du inte såra mina känslor... det kan bli minst en hatartikel till. :P

Förresten jag snor din ide om med personer som liknar kändisar; jag har dig, tchapanov och patrik ganska klara...