torsdag 9 april 2009

O så var det dags...

Det är sjukt att jag är nere i Chile, har en lägenhet vid stranden och det är en brutal fest ikväll i ConCon men det ända jag kan tänka på är att det är Sayatävlingen 2009 i Eskilstuna imorgon. Jag har varit i majoriteten av tävlingarna tror jag, förutom förra året o nåt år innan det tror jag också, fast jag har aldrig dansat. Iaf när det startade runt 96-97 nånting (tror jag). Då var det typ 6-7 grupper som tävlade i 3 kategorier, tjejer,par och grupp. Nu har det alltså gått mer än tio år och det är runt 15 grupper som tävlar i 5 kategorier. De har inkluderat killar och en speciell kategori som jag inte kan förklara så bra. Det är iaf två dagar av total härj. Deltävlingen är fredag och lördag är det finalen med de 5 grupperna i varje kategori som gått vidare från delfinalen. En hel del supande är det också.

Jag tycker att det är jäkligt coolt iaf och det är alltid kul att se vad grupperna har att komma med varje år. En grupp som aldrig besviker iaf är Yawar Mallku från Stockholm som i princip har tävlat för top 3 platserna varje år och lyckats vinna nästan varje år också. Dessutom finns det ju såklart CCB Norrköping som för det mesta gör ett bra framträdande i alla kategorierna och San Simon från Stockholm som var riktigt vassa i killkategorin för två år sen. BK Norrköping har alltid jättebra tjejer så dem är också för det mesta uppe i top 5 och CD göteborg också som har vunnit två i rad nu tror jag. Japp så så ligger till, önskar mina kussar Chala och Bryan lycka till och självklart också CCB Norrköping och BK Norrköping. Jusste Fonsi också som bytt grupp till CC Göteborg om jag minns rätt. Fonsi, en gång en lysande stjärna i CCB Norrköping. Idag bara en i mängden i GBG = ) Alla heter Glenn i GBG.

Lägger upp en video från förra året då de gjorde tokbra ifrån sig.

Jusste jag ska börja med en ny grej från och med nu. Jag ska lägga upp något som heter Dagens dubbel. När jag väl börjar med det så kommer ni fatta vad jag snackar om...

Tjululu

Inga kommentarer: