onsdag 25 februari 2009

Pa plats i Bolivia!!!

Har varit i Bolivia en hel vecka nu och jag har haft det brutalt kuul. Det borjade med att jag anlande i Santa Cruz med mina vinterklader efter att de ackliga jankarna tvingade mig att checka in min vaska dar jag hade mitt ombyte av klader. Sa jag kom fram till 33 grader varma santa cruz i parkas, jeans, tjocktroja, halsduk och mossa. Fick traffa tjocka slakten iaf, roligast ar nog alltid att traffa farsans storebror. Han ar fore detta overste eller nat i armen. Han ar den mest brutala alfahanen jag nansin traffat, spelar ingen roll hur mycket aldre jag blir kanner mig fortf som en liten grabb nar han ar nara.

Iaf jag blev snabbt tvungen att att fly Santa cruz till Cochabamba eftersom det just nu ar nagon galen epidemi som gar runt. Nagon form av hemoragisk feber, det ar redan ett flertal manniskor som dott och tusentals ar sjuka. Kanner att min kammarkollegie forsakringskort inte tacker hemoragisk feber sa jag drog dagen efter jag kom dit.

Kom fram till Cocha och drog direkt samma kvall till Oruro dar det var karneval. Jag kan saga lugnt att det var en av de mest brutala dagarna i mitt liv. Jag maste ha fatt tarar av gladje minst 4-5 ggr under dagen. Det var bara sjukt att se hur stora dansgrupperna ar och hur brutalt de dansar. Karnevalen borjade iaf 7 pa morgonen och jag satt o kolla till 00.30 ungefar och gick sen o lade mig ganska rejalt berusad. Jag och min kusse vaknade dock 05.00 for att ga o se pa partajet morgonen efter. Nar vi kom fram sa hade karnevalen fortf inte slutat, karnevalen slutade 9 morgonen efter. Allt folk hade inte ens gatt hem, de hade fortsatt o supit o dansat. 26 timmar i strack ar status.
Luppe och tre dancers Jag och en bolivian som inte riktigt klarade av att supa till det 26 timmar i sträck

Det var meningen att jag skulle lagga upp lite bilder(bilderna ovanför är från kussens mobil) och videos i bloggen men jag blev bestulen pa min kamera av ett gang ligister. Det ar tradition att leka med vatten och skum som man gar runt och sprutar pa varandra. Nan javel sprutade skum i mitt ansikte och sa passade den andra pa att ta kameran fran min ficka. Proffsigt gjort for jag lade inte ens marke till det forran fem minuter efter. Vad ska man gora?



Kommer iaf aldrig att glomma de tva dagarna, till alla som har sett karnevalen pa DVD eller i youtube rekommenderar jag starkt att aka dit och uppleva det pa plats. Det finns inget liknande...

Aker nu pa fredag till Chile!

Inga kommentarer: