onsdag 24 juni 2009

Saknar hem till min piano...

Det har varit en sjukt upptagen vecka men som tur är så är det bara den svåra delen kvar. Tycker att det är mycket skönare att arbeta under stress för då skjuter jag inte upp det jag måste göra. Jag är iaf klar med Derecho y Empresa och Estrategia competitiva. Nu väntar Finanzas 2 och Comportamiento organizacional nästa vecka....

Det är dags för mig att bestämma också vad jag ska göra efter proven. Det är ganska givet att jag ska till Machu Pichu men jag vet inte när och hur än. Jag får se hur det slutar.

Jag såg att syrran favoritade en video i youtube för någon dag sen. Det var en klassisk låt av Johanne Pachelbel. Då började jag surfa runt lite och hittade massa andra klassiska låtar bl.a några från en av mina favoritkompositörer Frederick Chopin. För er som inte visste så lirade jag piano när jag var yngre och det är faktiskt en av de sakerna jag ångrar mest att jag lade av med. Minns egentligen inte ens varför jag lade av med det. Jag har iaf inte glömt hur man spelar för att läsa noter kan jag fortfarande, problemet är bara det att jag var så trött på det den tiden att jag knappt rört en piano på 10 år. När jag kommer till Sverige ska jag iaf börja spela igen... = )

Den här videon är brutal, pianisten heter Rafael Blechacz. Videon är från 2005 då han vann Internationella Chopin tävlingen. En av de mest prestigiösa tävlingarna att vinna för en pianist, hålls var femte år i Warsawa.


Inga kommentarer: