fredag 19 juni 2009

Paus från plugget

Har pluggat på för fullt idag men nu orkar jag inte längre. Tar en liten vilopaus o gör en lista i bloggen. Jag har bestämt mig för att göra en top tio "coolaste musikvideos genom alla tider".

Sen efter det ska jag nog bara va hemma o plugga lite till. Det ÖÖÖSSSregnar här i Viña. Jag är lite halvskraj för att det känns som en översvämmning är på väg och eftersom jag bor precis vid stranden så lär jag vara bland de första som drunknar. Aja orkar inte tänka på det just nu, listan är viktigare... När jag har valt ut tian har jag lagt mest tyngd på originalitet och AWESOMNESS!

Top 10 "Bästa musikvideos genom alla tider"

10. The Verve - Bitter sweet symphony. Richard Aschcroft är brutal i den här videon
9. Black Eyed Peas - Joints & Jam . En av Black eyed peas första videos innan de började med mesigt kommersiellt skit som "Where is the love" och "Lets get it started"

8. Run DMC - Its like that. Enkel video men sjukt klassisk...
7. Michael Jackson - Smooth Criminal. Det är inget speciellt med videon i sig men danserna är på en helt annan nivå.
6. Fatboy Slim - Right here right now. Originell med mycket coola effekter
5. Daft Punk - Around the world. Daft Punks bästa video.
4. Pharcyde - Drop. Den bästa hip hop videon någonsin...
3. Justice - D.A.N.C.E. Brutalt cool tema...
2. Prodigy - Smack my bitch up. Rå som in i helvete. Svenska regissören Jonas Åkerlund bästa video.
1. Justice - Stress. Jag saknar ord för den här videon. Låten är perfekt, videon är perfekt, hela ideen med videon är genialisk...

Honourable mentions: Wu Tang clan - Gravel Pit, Jamiroquai - Virtual Insanity, Orishas - Que pasa, Bustha Rhymes - Gimme some more, Missy Elliot - Pass that dutch, 2pac - Do for Love, Fatboy slim - Praise you, Chemical Brothers - Hey boy Hey girl, Michael Jackson - Earth song,

Inga kommentarer: