torsdag 4 juni 2009

Musik är det bästa som finns

Jag har precis kommit hem från att ha varit i skolan hela dagen och sen hos Tor. Vi arbetar med en uppgift till Comportamiento organisacional. Det är lite köttigt men det går framåt. Inte bara det, Tor gav mig bästa nyheten haha tänker inte riktigt säga vad det är men det kommer bli ett jäkla supande kan jag lova! = )

Annars ville jag bara säga att jag tycker att musik är det bästa som finns. Jag helt och hållet älskar musik och jag är en sån person som är välsignad med att ha vuxit upp runt alla sorters musik. Som bolivian lyssnar jag självklart på boliviansk musik och bara där är det typ 20 genrer allt ifrån Caporales till Cueca till Morenada, sen förutom att jag är bolivian så är jag ju latinoamerikan vilket betyder att jag också lyssna på Merengue, Salsa, Bachata, Samba, Salsa, Cumbia, Bossa Nova osv, dessutom har jag haft massa invandrar kompisar som har introducerat mig för arabisk, iransk, bosnisk, jugoslavisk, irakisk, grekisk, kurdisk, somalisk musik osv. Jag kan dessutom ge invandrarkompisarna cred för Hip Hop, R&B, Reggae, Dancehall, Reggaeton musiken jag lyssnat på. Och förutom allt det så gillar jag faktiskt genrer som Opera, Jazz, Elektro, Country, House, Zouk, Rock, Indie, Bollywood, Funk osv.

Kan däremot säga att Pop är det värsta som finns tillsammans med Schlager. Vet inte ens om jag kan kalla det för musik. Det är bara massproducerat bajs.
Britney Spears, Spice Girls, Måns Zelmerlöw, Charlotte Perelli, Alcazar osv är ondskans axelmakter. All respekt till Carola och ABBA dock och Danny Saucedo för att han är bolivian!

Något som jag älskar med musik är att när man verkligen känner att en låt talar till dig och du inte kan sluta lyssna på den då fastnar den föralltid. Jag råkade av en slump hitta en låt i Youtube igår och genast när jag lyssnade på den så såg jag hela år 2000 passera förbi mina ögon. Jag tänker inte gå in så mycket på detaljer men det som genast poppade upp var buffaloskor, mittbensfrisyr, Encuentro Stockholm (boliviansk evenemang), alla mina kläder var Nike eller Reebok eller Champion, min första fylla(14 år!), första flickvännen osv osv härjigt år det där...

Det var den här låten iaf... Det är en merengue från 80-talet av Cesar flores, Salvaje heter låten. Jag tror att jag hörde den för första gången under Encuentro Stockholm...

2 kommentarer:

charlukingo sa...

Sjuuuukt va den låten tar en tillbaka!blev sjukt nostalgisk...en annan låt som man bara måste hylla e Cara de niño-Jerry Rivera.....faaaan nu blev jag sådær sjuuukt nostalgisk som man bara kan bli genom att lyssna på latinsk musik.....Galen blogg nigga!

Luppe sa...

haha jaa den där är en riktig klassiker... = ) den tar mig tillbaka till hageby hus tiderna