torsdag 11 juni 2009

Hetsig match

Det blev en sjukt dålig match igår mellan Chile och Bolivia. Det var tänkt att vi skulle dra till arenan jag och alla bolivianerna som bor i tornen men istället så bestämde vi oss för att se matchen på TV. Vi satt ungefär 15 bolivaner och en chilenare hemma hos en polare här i sjunde våningen o titta på matchen. Det var lite halvhetsigt redan från början. Efter första målet började det spåra ur helt... Det slutade iaf med att en av killarna slängde öl i ansiktet på en av mina rumskompisar och att de började tjafsa med ett gäng flaites som gick förbi tornen precis. Som tur var så hände det inget mer med det för polisen kom och då gick dem iväg...

I övrigt så har svininfluensan spridit sig till Chile, två vänner här i tornen har blivit smittade så jag börjar bli lite halvnervös över det hela. Kommer kanske behöva sluta umgås med folk så att jag inte blir smittad...

I helgen fyller fyra utbytesstudenter år så vi ska ha fest här i tornen. Jag missade pyjamasfesten för några veckor sen, så jag är tvungen att gå med pyjamas till den här festen...

Och så vill jag passa på att önska alla en trevlig rysk nationaldag imorgon.

Inga kommentarer: